Nincs visszahívás, pedig maguktól égnek

2010.11.13. 19:56

nanofire

Szinte sorban álltak érte, amikor piacra dobta a Tata. Az inidai autógyár Nano fantázianevű mini-autója megdöbbentően alacsony árával indult hódító útjára. Aztán jöttek a bajok.

Az általános meghibásodásokon túl több esetben előfordult, hogy a vadonatúj autó már az első pár ezer kilométeren kigyulladt, és porig égett. A Tata szerint azonban a jelenség nem általános – szerintük minden egyes égési kárnak speciális előzménye volt, így nem kötelesek visszahívásos akció keretein belül felülvizsgálni a kocsikat.

Félmegoldásként olyan opcióval szolgál a gyár, mellyel egy ingyenes biztonsági csomagra tehetnek szert a Nano tulajdonosok. A különböző elektronikai módosításoknak, és a kipufogó jobb hővédelmének köszönhetően a Tata szerint a későbbiekben nem fordulhat elő az ominózus probléma.

Mióta az öngyulladásos baleseteknek híre ment, a Nanók eladása csökken. A tavaly októberi számokhoz képest csupán két százalékkal értékesítettek több mini-Tatát idén, míg a teljes indiai autópiac harmincnyolc százalékos növekedést könyvelt el ugyanezen időszak alatt.

A Tata összesen hetvenezer Nanót értékesített a modell debütálása óta, az induló ár 2 500 dollár körül alakult.