Aki azt hitte, Ingolstadtban elfogytak a kínálatbővítő ötletek, téved: a VW Jetta négykarikás megfelelője a következő lépés.
Az A3 négyajtós változatának elkészítése több szempontból is logikus lépés. Egyrészt az A4-es az elmúlt két generációváltás során alaposan megnőtt és megdrágult, így az Audi már nem kínál semmit azoknak, akik rövidebb, és persze kevésbé drága szedánt keresnének. Másrészt Kínában és Észak-Amerikában a kisebb kategóriákban is a szedánok iránt mutatkozik jelentős kereslet, azaz a három- és ötajtós típusok hátrányos helyzetből indulnak. A konkurencia ráadásul előrébb jár ezen a területen, legalábbis Kínában már kapható az Opel Astra alapjaira épülő szedán Buick márkajelzéssel, és az Audinak egyelőre nincsen válasza rá.
Eddig annyi szivárgott ki az új modellről, hogy már a következő A3-as sorozat alapjaira épül, nem lesz hosszabb 4,5 méternél, és az új, egységes MQB padlólemezre épül, amely köré az összes jövőbeli kereszt-motoros modell a Volkswagen csoporton belül, a Polótól a Passatig. A premier 2013-as dátuma persze azt jelenti, hogy a versenytársaknak is lesz idejük reagálni – nem csodálkoznánk, ha a Mercedes A osztály és az 1-es BMW is felbukkanna addigra négy ajtóval és nagy, különálló csomagtartóval.