Nick Reilly szerint idén 1,9 milliárd dollár lehet a GM európai érdekeltségének a vesztesége, ami "lényegesen jobb", mint a 3 milliárd dolláros hiány, amire tavaly az átszervezési program beindításakor számítottak. Ebből az összegből nagyjából egymilliárd eurót tesz ki az elbocsátások költsége: az európai Opel-gyárak 48 ezer dolgozójából nyolcezernek szűnik meg a munkahelye.
"Ezen átszervezési költségek nélkül jó esélyünk van arra, hogy jövőre nyereségesek legyünk" – mondta Reilly a sajtótájékoztatón. Előrejelzését az eladások növekedésével, és az új modelleknek köszönhető átlagár emelkedéssel indokolta.
A New York-i tőzsdén fényesen debütáló "régi-új" GM - súlyos pénzügyi gondjai miatt - 2009-ben még meg akart válni európai érdekeltségétől, ám tavaly hirtelen úgy döntött, hogy mégis megtartja a cégcsoportot – sőt, saját erőből jelentős átalakításokat és fejlesztést hajt végre. Februárban 11 milliárd eurót helyezett kilátásba 2014-ig az Opel és a Vauxhall versenyképességének javítására.
A GM-et az amerikai kormány mintegy 50 milliárd dolláros támogatása mentette meg 2009-ben az összeomlástól, azóta 61 százalékos részesedése van az autógyárban. A társaság papírjait a héten vezették be ismét a tőzsdére, az amerikai tőzsdetörténelem legnagyobb részvénykibocsátása keretében.