Audi RS3 Sportback: családi elmebaj Győrből
Öt henger, 340 lóerő, öt ajtó – az apuka örül, az asszony és a gyerekek már kevésbé, de legalább beülni nem lesz nehéz.
Az RS3 Sportback kétségtelenül a ma kapható leggyorsabb ötajtósok közé tartozik. Ahogy sejteni is lehetett, a TT-RS öthengeres, 2,5 literes, 340 lóerős turbómotorját szerelik bele állandó összkerék-hajtással és hétsebességes, dupla kuplungos S-tronic automata váltóval. A végeredmény ijesztő: 4,6 másodperces sprint 100 km/h-ra és 250 km/h-s végsebesség, persze elektronikusan korlátozva – mindezt úgy tudja az RS3-as, hogy üresen is 1575 kilogrammot nyom. A 9,1 literes átlagfogyasztás és a 212 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás persze csak akkor igaz, ha a sofőr tojást képzel a gázpedálra, de így sem rossz eredmény.
Ahhoz képest, hogy mire képes, ráadásul nem is valami feltűnő az ötajtós Audi sportkompakt. A 19-es felnik mellett csak a szokásosnál nagyobb első légbeömlő-sor, egy pici hátsó spoiler és némi sárvédő-szélesítés jelzi, hogy miféle szerzettel van dolgunk, de ennél a legtöbb sufnituning-A3-as is feltűnőbb látvány. A felszín alatt számos alkatrészt kicseréltek. A futómű nagyrészt alumínium elemekből épül fel, a hasmagasság az A3-ashoz képest 25 mm-rel alacsonyabb, és a féktárcsák is nagyobbak néhány számmal: elöl 370, hátul 310 mm-es hűtött tárcsák dolgoznak.
Belül fekete nappabőr sportüléseket találunk – legalábbis elöl – arasznyi peremekkel, zongora-fekete díszbetéteket, a gombjánál alig magasabb váltókart és egyenes alsó részű kormánykereket, azaz épp annyit, amiből azonnal sejthető, hogy ezzel az autóval bármilyen körülmények között jóval gyorsabban haladhatunk, mint ésszerű volna.
A gyorsaságnak persze megkérik az árát: egyelőre a németországi árat ismerjük, odaát 49 900 eurót kérnek egy-egy példányért. A típus forgalmazását a jövő év elején kezdik meg. A gyártás Győrben folyik majd, ahol mintegy 150 millió forintból építették fel a szükséges gyártóberendezéseket.