Nem érdemes vitát nyitni arról, hogy esztétikailag előnyére változott-e a Brabus által átfaragott Mercedes SLS AMG. A tuninghoz kellenek a nagy kerekek meg a karbonelemek, pont. Az igazi újdonság a Brabus SLS Widestarban, hogy a sofőr gombnyomásra változtathatja a karakterét.
Persze, hogy teleaggatták kétes értékű szénszálas idomokkal, a látvány kedvéért le is ültették harminc milliméterrel, és húsz, illetve huszonegy colos, vésztjóslóan sötét kerekekre állították, különben nem keltene elég feltűnést. A stabilitás alibije alatt húsz milliméterrel növelték a hátsó nyomtávot is, innen a Widestar fantázianév. Pedig igazából nem arra hajtottak Brabusék, hogy a gyémántnál is keményebbé tegyék az SLS-t, hiszen feltehetően nem sokat kell csiszolni a szárnyasajtós viselkedésén.
Ennek a tuningolt Mercedesnek a rejtett értékei érdekesek. A Bilstein által kifejlesztett, állítható magasságú futómű legalacsonyabb állásban ugyan valóban három centit ültet az amúgy sem túl magas SLS-en, viszont gombnyomásra, menet közben lehet változtatni a csillapítási karakterisztikáját. Krúzoláshoz akár a gyárinál komfortosabbra is lehet állítani a luxusautó felfüggesztését, de ha éppen az Autobahnon tiporja a szerencsés tulajdonos, a szériánál jóval feszesebbre is kapcsolhatja a kabinból.
Hasonlóan kapcsolgatható a titánból készült kipufogórendszer is, amely a gyárinál tizenkét kilóval könnyebb, viszont tíz lóerővel ajándékozza meg a 6,3 literes motort. Ennél egy pneumatikus csappantyúval lehalkítható a 84 milliméteres kipufogóvégekből hallható morajlás, hogy a szomszédok ne orroljanak meg a tuningmergásra, amikor öblögetve beáll a garázsba.
Nem kétséges, hogy a luxusautók piacán ehhez hasonló személyre szabható extrákkal lehet megtalálni azt a néhány tucat vevőt, akik hajlandóak mintegy háromszázezer eurót csengetni a sirályszárnyasért. Ennyiért el is várható, hogy a pillanatnyi hangulathoz lehessen igazítani a gépet.