Mindent tudunk az új Audi A6-ról
A gyártó nyilvánosságra hozott minden lényeges adatot, és egy teljes fotósorozatot az új típusról, amely elsősorban a konzervatívabb Audi-vásárlók körében válhat népszerűvé.
Az autó formáját már tegnap láthattuk – mondhatni, kiderült, hogy a tervezők ismét csak a megszokott sablonokat variálták – de most az is kiderült, hogy az A6-os készítésekor már csinálták a helyet az A7-esnek. Nyilvánvalóan ennek köszönhető, hogy az új modell három centivel rövidebb, mint az elődje volt – 4,92 méteres – ugyanakkor a maga 1,87 méterével másfél centit szélesedett, a magassága pedig nem változott, továbbra is 1,46 méternél van az íves tető legmagasabb pontja. A tengelytáv is megnőtt, 2,845 helyett 2,91 méter adódik az első és a hátsó kerekek középvonalai között, ami nyilván jót tesz az utastér helykínálatának.
A karosszéria, ha látványra nem is, nagyon sokat fejlődött a korábbi változatéhoz képest. A gyáriak szerint az alumínium elemek széles körű alkalmazásával a szerkezeti tömeget sikerült mintegy 15%-kal csökkenteni, bár ez az autó menetkész tömegén nem mérhető le: a kétliteres dízelmotorral 1575 kilót nyom, míg az elődje 25 kilogrammal kevesebbet. Mindez talán annak köszönhető, hogy a fémen megspórolt súly egy részét többlet-hangszigetelés formájában építik be – legalábbis erre utal, hogy a gyártó kirívóan alacsony belső zajszintet ígér. A szokványos forma meglepően hatékony: a karosszéria légellenállási tényezője 0,26, ami a kategóriában meglehetősen jó eredménynek számít.
Az A6-os kezdetben ötféle motorral lesz kapható, és ezek mind négy- vagy hathengeresek. Az alapmodellben a jól ismert kétliteres, négyhengeres TDI 177 lóerős változata dolgozik, ezen kívül kétféle háromliteres, V6-os dízel közül lehet majd választani, a gyengébb 204 lóerős és 400 Nm csúcsnyomatékú, az erősebb 245 lóerős és 500 Nm maximális nyomatékú. A benzines választék kéttagú, 2,8 literes 204 lóerős és 3 literes kompresszoros, 300 lóerős V6-osokból áll. Motortól függően manuális, fokozatmentes automata, illetve duplakuplungos automata váltókat építenek az A6-osba. A benzines és a dízelmotoros alapmodellek fronthajtásúak – ezekhez opcióként rendelhető az összkerékhajtás – az erősebb változatok viszont szériafelszerelésként kapják a quattro hajtásláncot, amely a nyomaték 60%-át osztja a hátsó kerekekre.
A kényelmi berendezések listáján szinte minden megtalálható, ami egy mai luxusautóban elvárható, egyebek között 1300 wattos Bang & Olufsen hifi, érintőképernyős fedélzeti számítógép, éjjellátó rendszer és holttérfigyelő rendszer is kapható az A6-oshoz, hogy csak néhány lényegesebbet említsünk. Az extrák között a kezdetektől megtalálható a gyári sportcsomag 19 hüvelykes felnikkel, kemény sportfutóművel és teljes optikai tuninggal, valamint a hátsó sport-differenciálmű.
Az A6-os forgalmazása 2011 elején indul, és Németországban 38 500 euróért lesz kapható a legegyszerűbb változata.