Az égő kisautó senkinek nem kell

2010.12.03. 12:24 Módosítva: 2010.12.03. 12:24

fs

Nyolcvanöt százalékkal adtak el kevesebb Tata Nanót 2010 novemberében, mint egy évvel korábban az adott időszakban. A gyár szerint nem kizárólag a silány minőség tehet mindenről.

A szakértők szerint a hitelező intézetek szigorúbb feltételei, szűkebb termékpalettái vezettek a tipikusan kispénzű emberek vásárlási kedvének a csökkenéséhez. Új autót venni luxus, még ha az a világ legolcsóbbika is.

rs

Nyilván az is elriasztotta a potenciális vásárlókat, hogy a megvásárlandó termék használhatóságát, tartósságát senki nem garantálta. A kisautó piacon elég nagy vihart keltett az a számos jól dokumentált, és meglehetősen nagy publicitást élvező baleset, melyben Tata Nanók égtek porrá az átvételtől számított párszáz kilométeren belül.

nanofire

A gyár a visszahívást nem tartotta szükségesnek, ám minden Nano tulajdonosnak felajánlottak egy ingyenes biztonsági csomagot, ami elviekben kiküszöbölheti a problémát.

A Tata eladásai egy százalékos növekedést mutattak idénre: a novemberi hónapban összesen 54 622 autót értékesítettek, ebből azonban mindössze 509 volt Nano – ami a modell életén belül katasztrofális visszaesés.