Toyotákkal a Déli-sarkra
A japánok utcai autókból átalakított Hilux pickupokkal jutottak el a sarkig, majd vissza a kontinens szélére. Az autók ugyan 50 litert fogyasztottak 100 kilométeren, de még így is a legtakarékosabb utazási lehetőségnek számítanak arrafelé.
A 4600 kilométeres útra persze alaposan fel kellett készíteni a gépeket, hiszen a holdbéli tájon -40 és -56 fok közti hőmérséklet mellett kellett az embereket és a felszerelést a sarkra juttatni. A leglátványosabb módosítás az óriási kerekek használata volt, de említhetnénk az 1280 literes üzemanyagtartályt, vagy a speciális utastérfűtést is. Ugyanakkor a főegységek, így a 3 literes négyhengeres turbódízel motor, illetve az alváz és a futómű gyári maradt, ami önmagában is meglepő.
A dízelmotorokat az extrém hőmérséklet miatt nem gázolajjal, hanem Jet A1 jelzésű repülőgép-üzemanyaggal használták, ami eleve rontott a hatékonyságukon, és az 1,5 tonnás terhelés, a 3 tonnás vontatmányok, illetve a fűtés sem javított a gépek fogyasztásán. Így jött ki a meglepően nagynak tűnő fél literes fogyasztás kilométerenként, de ez a sarkkörön túl jellemzően alkalmazott lánctalpas járművek fogyasztásának még mindig alig a negyedrésze. Ez pedig nagy előny, mivel az üzemanyag literje az Antarktiszon akér félmillió forintba is kerülhet.