Ilyen fura öszvért eddig csak a BMW tudott sikerre vinni, de most a Hyundai próbálkozik a praktikus élményautóval. Az FS kódjelű modell elvben mindenre jó, és mint ilyen, eleve gyanús.
A kupé kifejezéssel nem a Hyundai kezdett visszaélni, csupán újabb dimenziót ad a jelenségnek. Lényegében egy, a szokásosnál kicsit lendületesebb ötajtós modellt neveznek így, hogy hangsúlyozzák a sportosságát, ami különösen az autó alapformáját látva tűnik költői túlzásnak. Ettől persze még lehet nagyon jó élményautó az új Hyundai – végülis ez lenne a minimum, ha már a VW Scirocco vetélytársaként igyekeznek tálalni – és az eddig közzétett egyetlen kép alapján a formatervét sem temetnénk még, de az az érzésünk, a típus a valóságban közelebb áll majd mondjuk egy Golf GTI-hez vagy Astra OPC-hez, mint egy kompakt kupéhoz.
Az autó műszaki szempontból nem ígérkezik igazán érdekesnek: elsőkerék-hajtású tömegplatformra épül, és ha igazak a pletykák, a legegyszerűbb változatba 140 lóerős 1,6 literes benzinmotort építenek majd, hatfokozatú kézi váltóval. Valószínűleg lesznek persze erősebb kivitelek is, és úgy hallani, itt mutatják be a Hyundai első dupla kuplungos váltóját is.
Ez még csak egy előzetes, de jövő héten, Detroitban lerántják a leplet az autóról, és várhatóan el is árulnak minden lényeges részletet. Ettől azonban aligha leszünk sokkal okosabbak – ahhoz, hogy kiderüljön a lényeg, azaz hogy sikerült-e jól összehangolni az egyes részleteket, csak az első tesztautók megérkezése után derülhet fény.