Közös vállalatot indít a Peugeot és a BMW
Tovább erősödik a kapcsolat a francia és a német vállalat között, már nem csak benzinmotorokat fejlesztenek együtt.
Sokáig kérdéses volt, hogy fennmarad-e a BMW és a Peugeot-Citroen kapcsolata, de úgy néz ki, egyelőre semmi nem fenyegeti, sőt, újabb területeken kezdenek közös munkába. Ezúttal felesben alapítanak céget, BMW Peugeot Citroen Electrification néven. A cél az, hogy hibrid hajtásláncokhoz fejlesszenek és gyártsanak alkatrészeket, megosztva az összes költséget. Egyebek között akkumulátor-csomagokat, az elektronikus vezérlés alkatrészeit, villanymotorokat és generátorokat, valamint töltőket gyárt majd a vállalat, a tervek szerint 2014-től.
Az autóiparban mind a PSA, mind a BMW viszonylag kis szereplőnek számít, így a fejlesztés terén egymagukban egyre nehezebben tudják tartani a lépést az olyan óriásokkal, mint a Volkswagen csoport, a Toyota vagy épp a Hyundai-Kia. A közös fejlesztések azonban egyszerre csökkentik a fejlesztés és a gyártás költségeit, ráadásul a német és a francia autógyártó csak nagyon kevés területen versenyez egymással közvetlenül, így nem is sértik egymás érdekeit. A Peugeot esetében persze nem meglepő a kooperációra való törekvés, hiszen a cég évtizedek óta ilyesfajta együttműködésekkel csökkenti a költségeit – haszonjárműveket a Fiat, kisautókat a Toyota, dízelmotorokat a Ford közreműködésével fejlesztenek – a BMW részéről azonban új jelenség ez a fajta nyitottság.
A BMW és a PSA együttműködése 2006 óta tart, ekkor osztotta meg a német gyártó a Minihez kifejlesztett motorokat a Peugeot-val, annak érdekében, hogy a nagyobb sorozatnagysággal ésszerű határok közé szorítsák a gyártási költségeket. Azóta mintegy 1,8 millió motor készült, sőt, a BMW a Mini számára a dízelmotorokat is a franciáktól vásárolta.