Már nem vigyorog, inkább habzó szájjal üvölt a francia kompakt, de nem tudnánk megmondani, hogy jobban áll-e neki.
Soha nem egyszerű a régi modelleket egy új arculathoz illeszteni, márpedig a Peugeot tervezőinek most ez a feladatuk. A stílus adott – a 3008-as és az 508-as kijelölte az irányt – viszont a régebbi modellek karaktere nagyon eltérő ezekétől. Sokmindent azonban nem tehetnek egy modellfrissítés alkalmával – jobb híján szabtak az autóra egy másik lökhárítót a szűkebb trapéz-rácsozattal, és módosítottak a hűtőmaszk formáján, így szemből legalább nagy vonalakban emlékeztet a 308-as újabb testvéreire. Az efféle utólagos tákolás persze nem feltétlenül tesz jót az autó vonzerejének, de az az érzésünk, ezúttal nem is ártott sokat.
A felújítás persze nem csak az autó külsejét érintette: az össztömegből faragtak 25 kilogrammot, és a motorválasztékot is korszerűsítették valamelyest. A benzinesek lényegében kizárólag a közös BMW-PSA motorcsaládból származnak. Az alapmotor 1,4 literes és 98 lóerős, a többi motor pedig mind 1,6 literes. A szívó kivitel 120, a kétféle turbós 156 és 200 lovas. A dízelmotorok is ismerősek lehetnek: az 1,6 literest 92 és 112 lóerővel, a kétliterest 150 és 163 lóerővel kínálják. Árszinttől függően öt- vagy hatfokozatú kézi váltóval, vagy hatos automatával kínálják a típust. Természetesen az összes motor Euro5-ös. Valamivel később jön a szupertakarékos e-HDi változat az 1,6 literes 112 lóerős dízellel, 0,28-es légellenállási tényezővel, stop-start rendszerrel, és mindezek eredményeképp 98 g/km-es szén-dioxid-kibocsátással.
A 308-as megújításának elsődleges célja, hogy a típus kihúzza azt a szűk három évet, amíg elkészül az utódmodell, és ennek talán meg is felelhet. Az új külső nem tűnik bántónak, a motorválaszték és a felszereltség pedig korszerű, de így sem lesz egyszerű a Peugeot kereskedők dolga, hiszen nem csak a külső konkurencia erős, de a vadiúj Citroen C4-DS4 páros is kemény ellenfél lesz házon belül.