Kia Rio: újabb telitalálat?
Már nem csak a műszaki tartalom, a forma is rendben lesz: az új Rio könnyen megismételheti a Cee'd sikerét.
Korea az új Japán – ez volt az első mondat, amely az új Kia kisautó láttán elhangzott a szerkesztőségben. Nem csoda, hisz az új Hyundai és Kia típusok egyre jobbnak tűnnek, és legtöbbször nem csak képen. A folyamatos javulás nem véletlen: a koreai vállalatóriás elképesztő összegeket öl palettája korszerűsítésébe évek óta, aminek meg is van az eredménye. Ráadásul külön odafigyelnek az európai piacra, a Rio tervei is a németországi központban készültek.
Nem mondanánk, hogy az új Rio különösebben eredeti lenne: itt-ott hasonlít a sikeresebb vetélytársakra, könnyű belelátni a VW Polót vagy egyes korábbi Alfa Romeókat, vagy elölről némi Renault-hatást, de ez inkább csak szoros divatkövetés, mint másolás, hiszen az ismerős és ismeretlen formák teljesen új egységgé álnak össze. Ez akár szándékos trükknek is tekinthető, hiszen a Kia eddig is olyan autókat készített, amelyek formai szempontból inkább belesimulnak az átlagba, mint kilógnak onnan, de ez – ahogy a VW Golf és Polo sikere évek óta mutatja – bőségesen elég a sikerhez.
Az új Rio egyébként nem csak formára látszik nyúlánkabbnak és alacsonyabbnak, mint az elődje: 55 mm-rel hosszabb és 25 mm-rel szélesebb, de 15 mm-rel alacsonyabb lett, a tengelytáv pedig 70 mm-rel lett nagyobb. Így nem meglepő, hogy a csomagtér is igazán tágas lehet, a háromajtós 292, az ötajtós 390 literes puttonyt hordoz, ami a négyméteres kategóriában igazán jó értéknek számít. A teljes motorválasztékot ugyan még nem ismerjük, de úgy tűnik, két újdonság biztosan lesz, egy 1,2 literes, közvetlen befecskendezéses turbós benzines, és egy 1,1 literes, 70 lóerős turbódízel – mindkettő takarékosabb lesz, mint hasonló teljesítményű elődei.
A Rio harmadik generációját március 1-én, a Genfi Autószalonon mutatják meg élőben a közönségnek, és úgy tűnik, még az idén megérkezik az európai Kia kereskedésekbe is.