Aki tájékozottan él napjainkban, valószínűleg helyesli az autóipar környezettudatossá formálására irányuló törekvéseket. Ha viszont kicsit mélyebbre ásunk, kiderül, hogy az európai szabványciklus hiányosságai miatt a valóság egyre távolabb kerül a meghirdetett, szenzációsan alacsony fogyasztási értékektől. Már a Porsche sem kivétel: a Panamera S Hybridet 7,1 literes fogyasztással hirdeti.
Ahhoz képest, hogy a Porschénak van az egyik legnagyobb fejlesztőközpontja Németországban, és sok más gyártónak fejleszt bérmunkában, nem jeleskedik nagyon a hibrid újdonságok terén. A Genfi Autószalonon bemutatkozó Panamera S Hybrid sem más, mint egy jól bevált megoldás újabb adaptációja.
A 333 lóerős kompresszoros V6-os motorjukra illesztették az indítómotorként és generátorként is működő 34 kW-os (47 lóerős) villanymotort, és a csomagtartóba bepakoltak egy nikkel-fémhidrid akkumulátort - ennyi a truváj a hibrid Panamerában. A katalógusadatok persze csodálatosak: a 270 km/h végsebességű Porsche csökkentett gördülési ellenállású gumikkal hét liter alatti fogyasztásra képes - görgős fékpadon. A klasszikus százas sprint műfajában is szép érték a 6 másodperc, de ha a tisztán elektromos üzemmódot nézzük, a 85 km/h maximális sebesség és a kétkilométernyi emissziómentes hatótávolság csak a szofthibridek között számít elfogadhatónak.
Világos, hogy a Porschét is az uniós szabályozások szorongatják, és a nyugat-európai vevőkörnél a hibrid kulcsszó jól cseng az autószalonban, de a tízezer eurós felárral 106 185 euróért, azaz mintegy 28 millió forintért kínált Panamera S Hybridet nehéz lenne teljes meggyőződéssel a környezettudatos autók közé sorolni.