A VW ismét beszól a Fiatnak
A Volkswagen elnöke megduplázná az Alfa Romeo eladásait – már ha a márka az övé volna. Az olaszok viszont nem adják.
A Genfi Autószalont használta ki Ferdinand Piech, hogy folytassa az üzengetést a Fiatnak a sajtón keresztül. Jónéhány újságíró előtt azt találta mondani, hogy öt éven belül évi 400 ezer Alfa Romeót tudna eladni világszerte, ha rajta múlna. Ezzel ismét kifejezte, hogy szívesen átvenné az Alfa Romeót a VW következő márkájaként, lényegében a Seat helyére, amely a tönk szélén áll. Az üzlethez azonban két félre volna szükség, és az olaszok egyelőre hallani sem akarnak az eladásról.
A Fiat vezérigazgatója, Sergio Marchionne nem is rejtette véka alá a véleményét: néhány hete azt nyilatkozta, hogy amíg ő a helyén van, Piech biztosan nem teheti rá a mancsát az Alfa Romeóra, ahogy más sem, és azt ajánlotta a VW elnökének, hogy inkább a Seat felvirágoztatásával kellene foglalkoznia. Piech erre csak annyit mondott: „A Volkswagennek van ideje.” Az üzengetés valószínűleg tovább folytatódik majd, és egyáltalán nem lehetetlen, hogy a németek kitartása végül eredményre vezet. A Fiat ugyanis épp gyökeres átalakuláson megy át, magába olvasztva a Chryslert, de ennek az eredményességét egyelőre legfeljebb találgatni tudjuk.
Az Alfa Romeo az utóbbi években kifejezetten sikertelennek tűnt, ami alighanem a típusválaszték hiányosságainak köszönhető. A márka arculata lehetővé tenné, hogy sokkal többet hozzanak ki belőle – nyilván Piech is ezt érzi – de tavaly a tervezett 300 ezer helyett csak 112 ezer autót tudott eladni az Alfa.