Van még egy utolsó esély a Seatnak
Lassan a megszüntetés fenyegeti a spanyol autómárkát, de egy utolsó szalmaszál még maradt, amelybe kapaszkodhat.
A Volkswagen most legjobb piacára viszi be a Seatot, hátha ott ráharapnak, és hirtelen szárnyalni kezdenek az eladások. Természetesen Kínáról van szó, amely eddig a Volkswagen és az Audi számára is aranybányának bizonyult. A távol-keleti országban ugyanúgy sportos márkaként próbálják bevezetni a Seatot, ahogy néhány éve Európában, abban a reményben, hogy ezúttal beválik a taktika, és meg tudják nyerni a fiatalos helyi vevőket. Épp ezért eleve erős típusváltozatokat választottak a bevezetéshez: az Ibiza és a Leon Cupra kiviteleit állítják ki az áprilisi Shanghai Motor Show-n.
A siker kulcsa, a helyi gyártás azonban egyelőre nem szerepel a tervekben: a Seat vezérigazgatója azt mondja, tisztességes eladásokat produkálhatnak tisztán import-modellekkel is, annak ellenére, hogy ezeket egyelőre komoly importvámokkal sújtják. „A kínai vásárlók egy új generációját céloztuk meg, azokat a fiatal, érdekes formákra fogékony embereket, akik nem csak szállítóeszközt keresnek maguknak, de az autót személyiségük kifejezésére is használják.” – mondta James Muir, a cég első embere.
Nem véletlen, hogy a Seat egyelőre nem gondolkozik helyi gyártásban: a problémáik javarésze abból adódik, hogy a Martoellben működő, évi félmillió autó előállítására alkalmas központi üzem messze maximális kapacitása alatt működik, és azzal tudnák gazdaságosabbá tenni, ha növelhetnék a gyártást. Ez pedig új piacok bevonásával érhető el a legegyszerűbben: ha csak néhány tízezer spanyol autót adnak el évente Kínában, az is javít a spanyolok pénzügyi mérlegén.
Hosszú távon persze a versenyképes modellpaletta lehet a megoldás a Seat számára, de a kínai piaci bevezetés talán javít valamicskét a helyzeten.