Ötmillió hengerfej tizenöt év alatt
Elkészült az ötmilliomodik hengerfej az Opel szentgotthárdi gyárában. A jubileumi darabot egy 1,6 literes benzinmotor részeként a cég németországi központjába, Rüsselsheimbe szállítják, ahol egy Opel Insigniába építik be.
Szentgotthárdon 1996 szeptemberében indult a gyártás a hengerfejgyárban. Nagyrészt az akkoriban világújdonságnak számító cellarendszerű megmunkálási technológiának köszönheti a gyár a sikerét, mivel különböző méretű és típusú hengerfejek gyártására tehető alkalmassá úgy, hogy az átállás költséghatékonyan és gyorsan valósítható meg.
A gyártott típusok között 1997-ben a 2,2 literes hengerfejek is szerepeltek, és a termékek egy részét ekkor még exportálta a cég. A szentgotthárdi motorgyár viszont hengerfej-szükségletének mintegy negyedét még más Opel gyáraktól, nagyrészt Ausztriából kapta. Több alkalommal történt típus-integráció is, így mindig az adott motorok igényének megfelelő hengerfejek készülhettek a gyártósorokon.
Mivel a szentgotthárdi gyár által megmunkált alkatrészeket világszerte a General Motors több motorgyárába is szállítják, az ötmillió hengerfej azt jelenti, hogy a világon ennyi autó futott az elmúlt tizenöt évben magyar hengerfejjel.
Szentgotthárdon nemsokára új motorgyár épül, amelyben 500 millió eurós beruházással a jelenlegi termékek mellett három új motorcsaládot fognak gyártani, és nyolcszáz új dolgozó kap munkalehetőséget már 2012-től.