Legózzák a jövő Saabjait
Az új módszerrel ugyanazokra az alapokra épülhet kisautó és luxuslimuzin is, nagyobb plusz befektetés nélkül. A fejlesztés persze drága, de hosszú távon a Saab fennmaradásának kulcsa lehet.
Az új építőkészlet neve Phoenix – ez is jelzi, hogy a Saab feltámasztása szempontjából mennyire fontos – és azzal a céllal kezdték fejleszteni, hogy az alapja lehessen a tervekben szereplő, legalább öttagú modellpalettának. A módszer nem új, de nem könnyű jól kivitelezni: a lényege, hogy az egyes főegységek között szabványos csatlakozófelületeket hoznak létre, valahogy úgy, ahogy a fényképezőgépek objektívjei esetében. Így egy új fejlesztésű karosszéria, futómű, motor, váltó vagy fékrendszer azonnal bekerülhet akár az összes, már meglevő modellbe. Ez az építőszekrény-rendszer a tervek szerint lehetővé teszi, hogy az egyelőre csak terv szintjén létező, 4,2 méteres 9-2-estől az 5,5 méteres 9-7 luxusautóig az összes modellben ugyanazokat a fődarabokat használják fel.
Korábban úgy tűnt, hogy a Saab az örökölt Opel alkatrészeket igyekszik minél tovább használni, hiszen a 9-5-össel a General Motors korszerű műszaki megoldásait is megkapta a cég. Ez azonban csak rövid távon hozna eredményt, és megmaradna a probléma, hogy hogyan bővítsék a választékot tovább – márpedig ez a cég túlélésének egyetlen járható útja. Ráadásul úgy néz ki, a Saab nem dolgozik tovább az Opellel, mint feltétlen szükséges: az újabb modelljeikben már a BMW benzinmotorjait használják, és valószínű, hogy a többi fejlesztésben is új partnereket keres a cég. A Phoenix készlet futómű-elemeit például a ZF-fel közösen tervezik: a németekkel együtt egy új, ötlengőkaros hátsó felfüggesztésen kezdtek dolgozni, amely minden igényt kielégíthet.
Ha a Saabnak sikerül valahogy túlélnie a következő két-három év anyagi természetű problémáit, akkor könnyen lehet, hogy eddigi pályafutása legtermékenyebb időszaka elé néz: több típust kínálhat, mint bármikor korábban, és ezzel új vásárlókat is szerezhet. Mindehhez azonban még szükség volna néhány milliárd euróra, azt pedig még senki nem tudja, hogy honnan akaszt le a gyártó ilyen hatalmas mennyiségű pénzt.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
