Négy újdonságra számíthat a Seat
A Seat évek óta veszteséggel működik, de ennek mindenképp véget akar vetni az anyavállalat, akár az eladások növelésével, akár a márka megszüntetésével. Azt persze a Volkswagennél is tudják, hogy növekedést csak új, sikeresebb modellekkel érhetnek el, így 2012-ben négy újdonsággal próbálják feldobni a modellpalettát.
Gyakorlatilag teljesen megújulnak azok a modellek, amelyektől a Seat vezérkara nagyobb eladási volument várhat. Egy új belépőmodellt készítenek – ez várhatóan a VW Up! projekt egyik vadhajtása lesz – amellyel a kisautók piacán vetheti meg a lábát a Seat. Szintén jövőre cserélik le a Leont, várhatóan egy kevésbé egybeszabott – vagy rosszmájúbban fogalmazva végre autóformájú – és sportosabb karakterű modellre. Ez a típus végre új karaktert adhat a márkának, remélhetőleg szerencsésebbet, mint az aktuális. A harmadik újdonság egy négyajós szedán lesz, talán a VW Jetta Seat-megfelelője, a negyedik pedig egy alapos Ibiza modellfrissítés, alighanem az új stílus jegyében.
Most minden attól függ, hogy hogyan sikerül a megvalósítás, hiszen több dobása nem lesz a Seatnak. Ha a Leon, a Toledo-utód, a miniautó és az átfésült Ibiza sem lesz elég, hogy visszavegyen néhány százezer vásárlót a japán, koreai és európai konkurensektől, akkor már készíthetjük is a Seat nekrológját, hiszen nem valószínű, hogy még egyszer hajlandó lenne ilyen nagy összeget elkölteni a Volkswagen a márka feltámasztására.
A spanyol márka mélyrepülését két tényezővel magyarázzák a szakértők: egyrészt azzal, hogy a VW csoport nem költött eleget fejlesztésre, így – látványosan sportos típusok híján – nem tudták igazán markáns arculattal felruházni a márkát, másrészt azzal, hogy épp azokban a szegmensekben erősödött a verseny Európában, ahol a Seat korábban a legerősebb volt.