Ez is Bogár, csak laposabb
Rácsaptak, mint a büdösbogárra, de nem nyúvadt ki, csak laposabb, szélesebb és hosszabb lett, meg kicsit kigúvadt a szeme. A marketingesek ezt úgy tálalják: uniszex lett az új Beetle.
Tizenkét évig húzta a New Beetle, a Volkswagen lavinát elindító retróautója, és kicsit több mint egymillió példányt sikerült eladni belőle. Nem rossz eredmény egy rétegmodelltől, még az 1938-as bogár 21,5 milliójához képest sem. Az utódra sokat kellett várni: már 2005-ben bemutatták a tanulmányautót, de csak most készült el a hivatalos változat - mégsem született váratlan eredmény.
Kétségtelenül férfiasabb lett a 2012-es Beetle a szögletesebb orrával, de leginkább a laposabbra nyomott tető és a vagányabb, terebélyes hátsó teszi vonzóvá a szemnek. Nem csak optikai csalódás a laposkúszás: hosszban 152 mm-t nőtt (4278 mm), szélességben 84-et (1808 mm), míg 12 mm-rel alacsonyabb (1486 mm), mint elődje. Már a csomagtartója is használható méretű, 310 literes, de feltehetően nem ez a lesz a legvonzóbb paraméter a potenciális vevőknek.
Benzines és dízelmotorokból is lehet majd látogatni bőven: az 1,2 literes TSI-vel indul a skála, és egy kétliteres, 200 lóerős benzines hajtja majd a Beetle GTI-t, még ha nem is így fogják hívni hivatalosan. Ősszel érkeznek az első példányok a szalonokba, az áráról egyelőre mélyen hallgatnak.