Mindenki meglepetésére nem a helyi Ford, vagy a közönségkedvenc török Karsan taxija nyert a pályázaton, hanem a Nissan a bakancsforma NV200 furgonnal. Így ez a típus válthatja New Yorkban a taxinak csúfolt országúti cirkálókat.
New Yorkban eddig 16 féle típust engedélyeztek taxi-használatra, de az új koncepció az, hogy csupán egyetlen gyártó egyetlen terméke futhat a jövőben ebben a szerepkörben. A pályáztatás két éve folyik, és a végén három típus közül választották ki a véglegeset. A Ford a Tourneo Connecttel indult, a Nissan az NV200 furgon személyszállító változatával, a török Karsan Otomotive pedig egy kifejezetten taxinak tervezett géppel pályázott. Sokan ez utóbbit tartották a legesélyesebbnek, mivel teljes üvegtetőt és kerekesszék fogadására felkészített utasteret kínált, a hajtásláncot pedig könnyű lett volna cserélni. A tervek szerint a Karsan taxi helyben készült volna, Chrysler hajtásrendszerrel.
Ennek fényében meglepetés, hogy az NV200-ast választotta a hatóság, így ez a bakancsforma mikrobusz kezdheti felváltani a Ford Crown Victoriákat és a többi taxit 2013-ban New York utcáin. Ez a változat kétliteres, benzines négyhengerest kap majd, üvegezett tetőt, speciális kürtöt, gyári navigációs rendszert és pollenszűrős szellőzőrendszert. A program során mintegy 13 ezer autót szállít majd a japán gyártó, és ezek elég komoly terhelést kapnak majd: statisztikai átlagban napi 650 ezer utas taxizik New Yorkban.
A megbízás tíz évre érvényes, azaz a Nissan 2023-ig lesz egyeduralkodó New Yorkban.