Egy pillanatig úgy tűnt, a Hawtai befektetésével a Saab tovább működhet, de az alagút, amelynek már látszott a vége, váratlanul beomlott. A kínai partnerrel megszakadtak a tárgyalások, azaz nem jön a megváltó 120 millió euró, és műszaki együttműködés sem lesz. A pontos okot nem közölték, de így kétségtelenül romlottak a svéd autógyártó esélyei a gyártás újraindítására.
A Saab pillanatnyilag leküzdhetetlen készpénz-gondokkal küzd, rövid és hosszú távon egyaránt. Egyrészt nem tudja fizetni a beszállítóit, így továbbra is áll a gyártás, de ami még ennél is elkeserítőbb lehet, nincs elég pénz a megkezdett stratégiai fejlesztések elvégzésére. A cég központi programja a rugalmas Phoenix padlólemez elkészítése lenne, amelyre különböző méretű autókat fejleszthetnének viszonylag kis erőfeszítéssel. Ez a program mintegy 400 millió euróba kerül, és az összeg egy jelentős része még hiányzik. Többek közt ezen is segített volna a Hawtai részvényvásárlása, de a hírek szerint ez most füstbe ment.
Az autógyár tulajdonosa, a Spyker most egyrészt az Európai Befektetési Bankkal próbál megegyezésre jutni a nyújtható hitelek összegéről és ütemezéséről – állítólag ettől függ, hogy mikor indulhat be ismét a gyártás, ha egyáltalán beindul még valaha. Másrészt megpróbálnak más külföldi, akár kínai partnert felhajtani, amely a Volvóhoz hasonlóan felkarolná a Saabot. Külső segítség nélkül ugyanis kevés rá az esély, hogy a vállalat szerencséje megforduljon.