A Porsche 911-es külsőre alig-alig változik egy-egy modellfrissítés alkalmával, de a következő változat, amelyet 991-es néven emlegetnek, komoly újításokat hoz majd. Az egyik ilyen a versenysportból már ismert KERS, azaz a mozgási energia visszanyerésére alkalmas szerkezet.
A KERS a Formula 1-ben tűnt fel 2009-ben: a lényege hasonló, mint a hibrid hajtásoké, csak jóval kisebb méretekben. Motorfék-üzemben begyűjti a jármű mozgási energiájának egy részét, amit a gyorsításkor a teljesítmény átmeneti növelésére használ. Az F1-es csapatok annak idején többféle rendszert is kifejlesztettek, és ott mostanra az akkumulátoros megoldás terjedt el, a Porsche azonban egy lendkerekes megvalósítást iktatna be a 911-es hajtásláncába, amelyet ráadásul elektronika szabályoz, és nem a sofőr. Ha épp tárol energiát a lendkerék, akkor azt a következő nagyobb gyorsításnál el is használja.
A rendszer állítólag meglepően hatékony: a 350 lóerős alap-911-es gyorsulása 100 km/h-ig könnyedén 4,7 másodperc alá szorítható vele, azaz gyorsabb lehet, mint az aktuális Carrera. Egyetlen kompromisszumot követel: mintegy tíz centivel meg kell nyújtani az autó tengelytávját, hogy beilleszthessék a hajtásláncba, de ezt az áldozatot meghozták a mérnökök a cél érdekében. Úgy tudjuk egyébként, hogy a következő generáció nem csak a KERS és a motorok fejlesztése miatt lehet fürgébb és takarékosabb, mint az elődje: a tömegéből is faragnak vagy ötven kilogrammot, több könnyű anyag felhasználásával.