Amikor először próbáltuk az Audi újkori öthengeresét, kicsit sajnáltuk, hogy csak a TT RS-be szerelik. Szerencsére rájöttek Ingolstadtban, hogy a brutális motor más kaszniban is jól mutat, ezért az RS3 után hamarosan a Q3-as is megkapja.
Élőben még nem találkozhattunk az Audi X1-es BMW-jével, de a beharangozott motorválaszték eddig inkább csak hümmögésre adott okot. A kétliteres dízelek és benzinesek közül a 208 lóerős TFSI a legerősebb, de a másfél tonnás dobozban ezzel sem fogjuk megközelíteni Nobuhiro Tadzsima rekordját. Plázába járni, szoli előtt parkolni persze elég ez is, a hímerős vevőjelölteknek viszont legalább mutatóba kell egy ütős motor.
Ehhez tökéletes választásnak tűnik a tekintélyes hangú turbós öthengeres, még ha kicsit vissza is vesznek a csúcsteljesítményéből. A pletykák szerint háromszáz lóerőre hangolják majd, és komolyabb féket és futóművet is adnak hozzá. Természetesen az optikai tuning sem maradhat le a már Q3 RS néven emlegetett sportos kis szabadidőautóról, de ahogy az Audit ismerjük, inkább visszafogott látványra számíthatunk az X1 M ellenfelénél.