Toyota, ami lenyomta az F1-eseket

2011.07.05. 17:45

A Goodwood Festival of Speed elsősorban a villámgyors autók parádéja, de egyben verseny is - legalábbis mérik, hogy melyik autó megy végig a leggyorsabban az 1,86 kilométeres pályán. Az idén több F1-es versenygép is hajtott az elsőségért, de meglepő módon mégis egy öreg Toyota Celica volt a leggyorsabb, 48,07 másodperces idővel.

Az egykori brit ralibajnok, Jonny Milner persze különleges autóval állt rajthoz: a hatodik generációs (1993-99) Celica GT4-esből jóformán csak a karosszériát hagyták meg, ami már ránézésre is egyértelmű. Szinte a földön csúszik, hatalmas légterelők szorítják az aszfaltra, és persze minden felesleges elem hiányzik belőle, még az első fényszórók is. A benne rejtőző technika, ha lehet, még félelmetesebb. A motor a legutolsó rali-Corollából származik, és bár csak két literes, egy hatalmas Garrett turbófeltöltő és egy Rotrex gyártmányú mechanikus kompresszor együtt tölti - ráadásul még nitrogén-oxid-befecskendezőt is építettek bele. Így az állandó csúcsteljesítménye 700 lóerő, ami nitróval egy rövid időre 800 ló fölé emelhető. Ráadásul az egész autó csupán 1050 kilós, és a sofőr a kedvezőbb súlyelosztás kedvéért mintegy 30 centivel hátrébb ül, mint a gyári Corolla GT4-ben tenné.

Milner kifejezetten erre az alkalomra építette a brutális Celicát, és a pálya is a kisujjában van - nem csoda, hogy a papíron sokkal gyorsabb F1-es versenygépeket is lenyomta a kőkorinak tűnő, de bestiálisan erős Toyota kupéval.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.