Lehet egy Fiat 500 még vagányabb?
Ma már minden bokorban pimpelt 500-as terem: a gyáriak is csináltak komoly sportváltozatot, de készült már 260 lóerős miniszörny, sőt, hátsókerék-hajtású változat is. De úgy tűnik, még mindig nem fogytak el a lehetőségek.
Tuningolni egyszerűnek tűnik, legalábbis abból, amit általában látunk. Meg kell toldani a karosszériát alulról néhány köténnyel, hátulról egy spoilerrel, keresni egy készlet jó nagy felnit, esetleg belepiszkálni a motorba, és már kész is a dög. A legtöbben így csinálják, és működik, de általában kompromisszumok árán: elveszik valami az eredeti stílusból, ami egy VW Golfnál nem akkora deficit, de egy Fiat 500-ashoz nehéz szerencsésen hozzányúlni. Persze ha valaki tényleg tudja, mit csinál, akkor egész más a helyzet.
Alessandro Camorali és Alessio Minchella tudja, milyen a szép autó, hisz mindketten ebből élnek. A Pininfarina két szakembere úgy gondolta, csinál valamit, ami tökéletesen hozza a régi 500-as versenyautók különleges hangulatát, de megtartja az új 500-as jellegzetes vonzerejét. A Camal 500 Marcia Corta nevű gép legérdekesebb eleme az első lökhárító lett: nem csak a nyílásokat, és az alsó szegélyt tervezték át, de került bele négy lámpafészek is középre, oda, ahol a raliautók viselik az extra lámpasort éjszakai futamokon. Csakhogy itt nem utólag kerülnek fel a plusz fényszórók, hanem a forma szerves részei, így csinálnak a kedves 500-asból pókarcú rémet. A többi részlet is érdekes és hangulatos: a hátsó lökhárító óriási nyílása a két nagy kipufogóvéggel, a szörke szélesítések a kerekek felett, a kis légbeömlők oldalt és a meglepő formájú, hatalmas légterelő tető végén - mind jellegzetesebbé teszik a kisautót.
A formatervezők persze nem konyítanak a motortuninghoz, így inkább a legerősebb gyári változatot, a 180 lóerős Abarth SS-t vették alapul, ami a legtöbb felhasználónak nyilván bőven elég erős lenne. Az átalakító készlet azonban elvileg bármelyik másik 500-asra is felszerelhető, teljesítménytől függeltenül, legfeljebb egy kicsit furcsán hat majd a 65 lovas alapváltozat ilyen erősen felcicomázva.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
