Lehet egy Fiat 500 még vagányabb?

2011.07.06. 08:12

Ma már minden bokorban pimpelt 500-as terem: a gyáriak is csináltak komoly sportváltozatot, de készült már 260 lóerős miniszörny, sőt, hátsókerék-hajtású változat is. De úgy tűnik, még mindig nem fogytak el a lehetőségek.

Tuningolni egyszerűnek tűnik, legalábbis abból, amit általában látunk. Meg kell toldani a karosszériát alulról néhány köténnyel, hátulról egy spoilerrel, keresni egy készlet jó nagy felnit, esetleg belepiszkálni a motorba, és már kész is a dög. A legtöbben így csinálják, és működik, de általában kompromisszumok árán: elveszik valami az eredeti stílusból, ami egy VW Golfnál nem akkora deficit, de egy Fiat 500-ashoz nehéz szerencsésen hozzányúlni. Persze ha valaki tényleg tudja, mit csinál, akkor egész más a helyzet.

Alessandro Camorali és Alessio Minchella tudja, milyen a szép autó, hisz mindketten ebből élnek. A Pininfarina két szakembere úgy gondolta, csinál valamit, ami tökéletesen hozza a régi 500-as versenyautók különleges hangulatát, de megtartja az új 500-as jellegzetes vonzerejét. A Camal 500 Marcia Corta nevű gép legérdekesebb eleme az első lökhárító lett: nem csak a nyílásokat, és az alsó szegélyt tervezték át, de került bele négy lámpafészek is középre, oda, ahol a raliautók viselik az extra lámpasort éjszakai futamokon. Csakhogy itt nem utólag kerülnek fel a plusz fényszórók, hanem a forma szerves részei, így csinálnak a kedves 500-asból pókarcú rémet. A többi részlet is érdekes és hangulatos: a hátsó lökhárító óriási nyílása a két nagy kipufogóvéggel, a szörke szélesítések a kerekek felett, a kis légbeömlők oldalt és a meglepő formájú, hatalmas légterelő tető végén - mind jellegzetesebbé teszik a kisautót.

A formatervezők persze nem konyítanak a motortuninghoz, így inkább a legerősebb gyári változatot, a 180 lóerős Abarth SS-t vették alapul, ami a legtöbb felhasználónak nyilván bőven elég erős lenne. Az átalakító készlet azonban elvileg bármelyik másik 500-asra is felszerelhető, teljesítménytől függeltenül, legfeljebb egy kicsit furcsán hat majd a 65 lovas alapváltozat ilyen erősen felcicomázva.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.