A Brabus ugyan a visszafogottabb Mercedes tuningjaiból él meg, de azt láthatóan tudják, hogy néha kell valami, amiről beszélhetnek a rajongók. Úgy néz ki, itt erre tartják a felpiszkált V12-es biturbó-motort: néha talának egy-egy újabb karosszériát a Mercedesnél, amibe belemegy, így születhet egy újabb autó 300 km/h feletti végsebességgel és rakétához illő gyorsulással.
Ezúttal az E osztály vászontetős változatába operálták át a 6,3 literes, és ezekkel a beállításokkal épp 800 lóerős tizenkét hengeres gépet, amelyet gyengíteni kellett, hogy a külön hozzá épített ötsebességes automatát ne tépje széjjel. A maximális nyomatékot ezért korlátozza az elektronika 1100 Nm-re, pedig fékpadon kijött az 1420 is. Nem is baj, a négyüléses kabrió így sem a legmerevebb Mercedes, még a végén padlógáznál feltekeredne az egész a kardántengelyre. A menetteljesítmények persze brutálisak, 3,7 másodperc alatt érhető el a 100 km/h, 9,9 alatt a 200, 23,9 másodperccel az indulás után megvan 300-as tempó, és itt még nincs vége - aki akar, akár 370-ig is felgyorsíthat, bár ebben a sebességtartományban már nem lehet valami nagy élmény a kabriózás.
A körítés egyébként a szokásos: teljes kötényezés körben, 35 mm-rel leültethető futómű, gigantikus, 19-es felnik és versenyfékek - ennyi kell, hogy a 800 E V12 Cabriolet ne ölje meg azonnal új gazdáját. A stílus jellegzetesen Brabusos, azaz kívül minden fekete, belül pedig fekete és vörös - a rajongók nyilván értékelik a pokoli színkombinációt, amit a leggyorsabb autóinál már többször használt a tuningcég.
A minden részletre kiterjedő átalakítás persze az árban és az elérhetőségben is tükröződik: a világ leggyorsabb négyüléses kabriója csak rendelésre készül, és egy-egy példány adók nélkül 487 ezer euróba kerül, azaz majdnem 127 millió forintba kerül. A 800 lovas kabrió élőben először a Brabus Dubai kirendeltségének megnyitóján lesz látható, ahol nyilván felbukkan majd egy-két reménybeli vásárló is.