Évtizedekkel ezelőtt felmerült a lehetőség, hogy csukott autók versenyezzenek a Formula 1-ben, de a szabályalkotók nem merték ilyen mértékben megsérteni a hagyományokat. A formula-autók ugyanis a kezdetektől nyitottak, és ez még akkor is köbe vésett szabály maradt, amikor a kerekek feletti burkolat még megengedett volt. A biztonság azonban mindennél fontosabb.
Az elmúlt években számtalan intézkedés született az F1-es pilóták és a verseny többi résztvevője védelmében. Ilyen a fej körül kialakított kötelező magasítás a karosszérián, amelyet Ayrton Senna halála után vezettek be, vagy a HANS, amely a nyakat védi a lehetséges sérülésektől. A nyitott autó azonban így is veszélyesebb, mint a zárt, hiszen akár egy kisebb tárgy is halálos sérülést okozhat 200 km/h-s tempó mellett, ahogy azt Felipe Massa balesete is bizonyította néhány éve, épp Magyarországon.
Épp ezért kezdett az FIA Institute a vadászgépekéhez hasonló, teljesen átlátszó kabintetőkkel kísérletezni, amelyek néhány év múlva megjelenhetnek az F1-es versenygépeken is. A kísérletek eddig bíztatóak: a vastag polikarbonát buborék maradandó deformálódás nélkül viseli el a 225 km/h-val érkező 20 kilogrammos kerék becsapódását, míg a jelenlegi autók kicsiny szélvédője ugyanilyen körülmények között ripityára törik.
Ez igazolja az elképzelés helyességét, a kérdés inkább az, hogy hogyan lehetne ezt megetetni a közönséggel. A nyitott versenyautó lényege ugyanis épp az lenne, hogy a pilótát is láthassa a néző menet közben - ha csak a sisakját is - és ezen az érzésen akár egy ilyen átlátszó buborék is sokat ronthat.