Valószínűleg ez lesz minden idők leggyorsabb gyári Audi A5 származéka, amelynek az a feladata, hogy a régi és az új nagymenőket is maga mögé utasítsa. A helyszín persze a DTM lesz, ahol a három nagy német luxusautó-gyártó ugyanúgy néz majd farkasszemet egymással, mint a szériamodellek piacán. És a versenyt itt is véresen komolyan veszik.
Tavaly a Mercedes tarolt a DTM-ben, de a régi irvális, az Audi minden eszközzel igyekszik visszaelőzni. Ennek - és persze a szabályváltozásoknak - köszönhető, hogy teljesen új autót terveznek a következő szezonra. Ismét megengedték, hogy a versenygép alapját kétajtós modell képezze, így az eddig használt A4-es helyett az A5-ös lesz az alap, de persze marad a hátsókerék-hatjás, illetve a becslések szerint mintegy 460 lóerős, 4 literes V8-as versenymotor. Ami azonban igazán feltűnő az R17 kódú gépen, az hátul a dupla diffúzor, amely nyilván elképesztő leszorítóerőt termel.
A 2012-es szezon igazán izgalmasnak ígérkezik a DTM-ben, hiszen a BMW is megkezdte saját M3-as alapú autójának fejlesztését, és nyilván a Mercedes is dolgozik valamin, csak valamivel kevesebb információt engednek ki a gyári versenyműhelyből.