Cégautós szívatás
Hiányzik az egységes szabályozás a gépjárművek üzemanyagköltség-elszámolására vonatkozó jogszabályból, így sok autóst hátrányos megkülönböztetés ér, és az adminisztráció is fölöslegesen bonyolult – állapítja meg közleményében Szabó Máté ombudsman.
A jelenlegi szabályozás meglehetősen zűrzavaros. Bizonyos járművek alapnormáját a jogszabály tételesen előírja - ezek 1999 előtt gyártott típusok - másoknál az alapnorma számítási módját határozza meg, egyes esetekben általány alkalmazható a norma meghatározására, de előfordulhat, hogy azt csak szakértői vizsgálat állapíthatja meg.
Az ombudsman szerint érthetetlen ez a kettősség, hiszen régóta létező, nemzetközileg elfogadott egységes mérési normák segítik az országok jogalkotóit az üzemanyag elszámolási rendszer kialakításában, és minden, Európában forgalomban lévő típushoz elérhetőek ezek az adatok. A magyar gyakorlat jelenleg teljesen indokolatlanul sújtja a cégautóval közlekedőket. Az ombudsman arra is kitért, hogy a hibás jogszabály a haszongépjárműveket is érinti, melyeknél még azt is meghatározza, miként kell kiszámítani a fogyasztást.
Szabó Máté ombudsman a nemzetgazdasági miniszternek javasolta, hogy módosítsák a szabályozást és abban alapnormaként a típusbizonyítványban megjelölt tüzelőanyag-fogyasztást alkalmazzák.