A Lexus tervezői eddig a kockázatmentes utat választották: legtöbb autójuk megtervezésekor kerülték a markáns elemeket. Ezzel a módszerrel azonban nehéz megerősíteni a márka arculatát, és növelni a vásárlók számát. A japánok készek változtatni – legalábbis erre tett ígéretet Tokuo Fukuichi, a cég vezető formatervezője.
A tervező szavait persze érdemes fenntartásokkal kezelni, hiszen azt is hozzátette, hogy az új GS-hez hasonló modellek jönnek. A GS pedig, ha valamivel karakteresebb is, mint az elődje, eredetinek aligha nevezhető. A hűtőmaszk erősen Audis karakterű, míg az autó többi részlete egyértelműen a korábbi 5-ös BMW stílusában készült. Ha ezt a gyakorlatot követik, az épp azt az érzést keltheti a vevőkben, hogy a Lexusnál senkinek nincsenek önálló ötletei.
Pedig a Lexusnak egyéb tekintetben nincsen szégyellni valója: műszaki és minőségi szempontból állják a versenyt az autóik, de ha a tervezők nem tudnak önálló, markáns egyéniséget adni a gépeknek, akkor a Toyota luxusautói soha nem vetkőzik le a másodhegedűs-szerepet.