Új sztárképző Ford
A Formula Ford sorozat az 1960-as évek közepe óta létezik, mint az autóversenyzés általános iskolája. Számos országban ez az első lépcső a gokart után, mivel az autók egyszerű felépítésűek és viszonylag olcsón fenntarthatók, viszont már úgy viselkednek, mint a valódi versenygépek. A Ford persze igyekszik korszerű autókkal támogatni a versenyzőpalántákat, így a következő szezonra az idén új gépet adtak ki.
Az együléses továbbra is acélcső váz köré épül, hisz így maradhat elfogadható az ára, de a burkolat aerodinamikai szempontból korszerűnek tűnik, legalábbis az oldalsó hűtőboxok az aktuális F1-es versenygépekére emlékeztetnek. Az autó biztonsági szempontból is sokat fejlődött: új ütközéselnyelő zónákat terveztek hozzá. A motort is lecserélték, az új gépben 1,6 literes, turbófeltöltős Ecoboost motor dolgozik, amely nagyjából 165 lóerős és 220 Nm csúcsnyomatékú. A motorhoz hatfokozatú, szekvenciális versenyváltó kapcsolódik. A hagyományokhoz híven az új Formula Fordokon sincsenek leszorítóerőt termelő spoilerek, így elsősorban a futómű hangolásán és a megfelelő gumiválasztáson múlnak a jó köridők.
A következő évadot már ezzel az új géppel kezdhetik az FF versenyzők, akik sok százan vannak világszerte, így az új versenygép kiadása nyilván a Fordnak is jó üzlet lesz.