Még egy álszent BMW?
A hivatalos hír így szól: megjött a BMW Active Hybrid sorozat legújabb tagja, az 5-ös BMW alapjain. A 340 lóerős bálna viszont nem igazán hiteles a környezet barátjának szerepében.
A BMW szokásához híven jócskán eltolta a hibridben a teljesítményarányt a benzinmotor felé. Az 5-ös Active Hybridbe az amúgy nagyszerű 3 literes, kettős megfúvású turbós hathengerest szerelik, ami önmagában is 306 lóerőt és 400-t adhat le, ehhez jön a villanymotor 55 lóereje és 210 Nm-nyi csúcsnyomatéka. Összesen 340 lóerő és 450 Nm áll a sofőr rendelkezésére egy kövér gázadáskor. Városi araszoláskor persze jól jön az elektromos segédhajtás, amely a Li-ion akkumulátorról önmagában 4 kilométeren át hajthatja az autót 35 km/h-s átlagsebességgel, de kevéssé valószínű, hogy ennyivel megmentené a világot a környezetszennyezéstől.
A gyári átlagfogyasztás vegyes ciklusban 6,4 liter száz kilométeren, ami nagyon jól hangzik, de az európai fogyasztásmérési normák és a való élet viszonyát ismerve azt mondanánk, ezt érdemes lesz a gyakorlatban is kipróbálni. Cserébe az Active Hybrid 5 csomagtartójából jókora darab hiányzik: az 520-ból 375 liter marad, a többit elviszi az akkucsomag és a hibrid hajtás többi segédberendezése.
A BMW amerikában csúnyát bukott nemrég az X6 hibrid változatával, és az az érzésünk, ismét ugyanazt a hibát követik el. A terep-kupéval is az volt a baj, hogy inkább erős volt, mint takarékos, de teljesítményben is volt nála jobb a választékban, így látszólag semmi nem indokolta, hogy bárki kifizesse a hibrid hajtáslánc többletköltségét. Elképzelhető, hogy érdemesebb lett volna egy kisebb, mondjuk négyhengeres motorral párosítani az elektromos segédhajtást – úgy talán nem gyorsulna az 5-ös 5,9 másodperc alatt százra, de jelentősebb fogyasztáscsökkenést lehetne felmutatni.