Minden idők talán legunalmasabb Seatja volt az Arosa, és a Mii sem lett sokkal jobb. Az a fura helyzet állt elő, hogy a három csöppség közül nem a Seat vagy a Skoda, hanem a Volkswagen tűnik a legérdekesebbnek.
A Volkswagen Up bemutatásakor már tudni lehetett, hogy nem lesz egyedül: a Skoda és a Seat is elkészíti a saját változatait. Akkor még bíztunk benne, hogy ezek eltérő, de azért szintén izgalmas karakterű kisautók lesznek azonos műszaki alapon. Ehhez képest mintha a nagy spórolásban elfelejtettek volna formatervezőket szerződtetni a két olcsó márkánál: a Skoda Citigo után a Seat Mii is sematikus dobozka lett. Talán elölről egy kicsivel érdekesebb, mint cseh testvére, viszont az első tengelytől hátrafelé nagyítóval is nehezen találni rajta eredeti részleteket. Ráadásul a szögletes alapforma sehogy nem passzol ehhez az orr-részhez. Kár, mert egy kicsivel több egyéniséggel akár kiugrási lehetőség lehetett volna a Mii a Seat számára.
Műszakilag persze ugyanazt tartalmazza a típus, mint az Up vagy a Citigo, azaz ezres, 60 vagy 75 lóerős háromhengeres benzinmotorral készül – az előbbivel 160, az utóbbival 171 km/h a végsebessége, és 4,2 illetve 4,3 liter a fogyasztása 100 kilométeren, vegyes ciklusban. Méretben sincs eltérés, ez a modell is 3,56 méter hosszú, és ehhez képest nagy, 251 literes csomagtartót kínál.
Az autó persze csak nevében lesz spanyol, a gyártás a pozsonyi VW üzemben folyik majd az év végétől, az ötajtós kivitelt pedig 2012 tavaszán kezdik gyártani. Az árakat egyelőre nem ismerjük, de az a határozott érzésünk, hogy a Seatnak és a Skodának sokkal olcsóbbnak kellene lennie, ha azt akarják, hogy ne csak a Volkswagen Up fogyjon.