A Boxster kivételesen hosszú pályafutást tudhat maga mögött: 1996 óta gyártják, és bár rendszeresen korszerűsítették, a felváltása lassan elkerülhetetlenné válik. Az utódmodell a képek tanúsága szerint gyakorlatilag készen van, és ahogy a Porschétől már megszoktuk, stílusában nem nagyon különbözik az elődmodelltől.
A részletek persze mind újak, sőt, mintha az autó arányain is változtattak volna. Az új Boxster rövidebbnek és masszívabbnak tűnik, ellentétben a 911-essel, amely a modellváltás során nyúlánkabb, kecsesebb lett. Ezzel tovább nő a távolság a két modell között. A legfeltűnőbb részlet az új modellen a határozottabb oldalsó légbeömlő, amelyet egészen az ajtók elejéig kihúztak, hangsúlyozva az autó középmotoros felépítését. Az orr-részen a szokásos Porsche-sémával találkozunk, viszont hátul a lámpákba húzott légterelő új karaktert kölcsönöz a típusnak.
Ha minden igaz, a Porsche az új Boxsterrel hosszú idő után visszatér a négyhengeres motorokhoz. A csúcsváltozatba persze hathengeres kerül, ugyanaz a 3,4 literes blokk, amely a 911-es alapkivitelében dolgozik, viszont az olcsóbb változatokat egy négyhengeres turbós bokszer hajtja majd, amely a becslések szerint legalább 270 lóerős lesz. Ezt a motort persze nem csak a Boxster kapja meg, de az az egyelőre csak pletykákból ismert típus is, amellyel egy kategóriával lejjebb próbálja megvetni a lábát a Porsche.
Az álcázás nélküli prototípus arra utal, hogy a titkolódzásnak már nincs sok értelme. Egyes feltételezések szerint már a januári Detroit Motor Show-n kiállítják a végleges autót, mások szerint csak a Genfi Autószalonon láthatjuk 2012 márciusában, de az biztosnak látszik, hogy a Boxster második generációja lényegében készen áll a bemutatkozásra.