Sokszor kelnek szárnyra autóipari pletykák, ilyen-olyan forrásokra hivatkozva, hogy hatszázötven lóerős lesz az SLS AMG Black Series, érkezik a következő über-Lambo, túl nehéz lett a Corsa-platform - csak kellő idő elteltével tudhatjuk meg, igaz volt-e vagy sem. Ha viszont Albert Biermann, a BMW M GmbH fejlesztési igazgatója nyilatkozik, nem kell óvatosan fogalmazni.
Óriási titkokat persze nem árulhat el ő sem, hiszen az autógyártók mániákusan szeretnek titkolózni. De a legfrissebb M-es BMW-ről, az M5-ösről tisztába tehet néhány kérdést, amelyről régóta megy a találgatás.
1. Nem lesz összkerekes M5-ös
Az aktuális F10-esből legalábbis nem. Biermann elképzelhetőnek tartja, hogy a jövőben már nem bírnak el a nyomatékkal összkerékhajtás nélkül, de jelenleg nem szükséges. Sőt, az elektronikus, nyomatékvektor-képző differenciálművet - amilyent az X5M-ben és az X6M-ben használnak - szintén kipróbálták az M5-ösben, de bonyolultsága miatt elvetették az ötletet.
2. Nem lesz kombi M-es BMW
„Tudja, hány M5 Touringot adtunk el? 1056-ot. Világszerte.” Vagyis egyszerűen nem kifizetődő a kifejlesztése, gyártása, és ugyanez igaz az M3-asra is.
3. Kézi váltós M5-öst egyelőre muszáj gyártani
Az amerikaiak miatt. Minden tekintetben jobb a dupla kuplungos DCT váltó, de az Egyesült Államokban, ami az M-es autók legnagyobb piaca, követelik a vásárlók. Ami súlyos probléma, mert kézi váltóval sokkal jelentősebb tényező a sofőr, nehezebb kézben tartani az autó viselkedését. Masszív fejlesztést igényel, nem is csinálják szívesen - lehet, hogy a következő M5-ösnél már fityiszt mutatnak a jenkiknek.