Rossz bőrben a Peugeot csoport
A gazdasági válságnak az autópiacon nagyjából vége, az eladások újra növekednek, de úgy néz ki, a Peugeot-Citroen az idén nem tudott élni a lehetőséggel. Az év elején még 600 millió euró feletti nyereségre számítottak, most viszont annak is örülnének, ha 2011 nem hozna veszteséget a cégnek.
A Peugeot csoport többféle problémával volt kénytelen szembenézni az idén. Az csak az egyik, hogy csökkentek valamelyest az eladások – a harmadik negyedévben 788 ezer autót adott el a csoport, 2,5 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban – és 1,6 százalékkal a bevételek is csökkentek. Ezen felül azonban drágultak az alapanyagok, és az alkatrészellátás akadozása miatt a gyártás is lassabban halad, mint szeretnék. Szeptemberben például csavarokból kaptak keveset, így összességében 45 ezer autóval kevesebb készülhetett el, mint tervezték.
A vállalatcsoport most azt tervezi, hogy a jövő évben 800 millió eurót spórol meg működési költségeinek lefaragásával. A Financial Times információi szerint hatezer dolgozót, 3500 teljes állású és 2500 ideiglenesen szerződtetett munkatársat tesznek utcára. Ebből a létszámból a Peugeot egyelőre csak annyit ismert el, hogy a határozott időre szóló szerződéseket nem újítják meg, így 2500-zal biztosan csökken a dolgozók száma. Ezen felül megpróbálnak alacsonyabb áron alapanyagokhoz és alkatrészekhez jutni. Az azonban még kérdéses, hogy ezzel el tudják-e érni a kitűzött megtakarítást.
Egyes elemzők szerint a Peugeot csoport lehet az eurózóna válságának első áldozata, amely drasztikus kereslet-csökkenést hozhat egyes európai piacokon.