Ahogy az várható is volt, az Opel tuningrészlege, az OPC az Astrát is megdolgozza, méghozzá azzal az igénnyel, hogy kategóriája egyik legnagyobb teljesítményű autója legyen. A végterméket jövőre láthatjuk, de már most elkezdték az adatok szivárogtatását.
Ami már most biztos, hogy maradnak a kétliteres Ecotec turbómotornál, de tovább pumpálják: maximális teljesítménynek 280 lóerőt ígérnek, így a fronthajtású sport-kompaktok mezőnyében egyértelműen a legerősebbek közé tartozik majd – néhány lóerővel a Mégane RS-t, a Golf GTI-t és a többi, hasonló felépítésű gépet is túllicitálja. Ez bizonyos szempontból persze inkább probléma, mint eredmény, hisz a két első keréken ekkora teljesítmény könnyen a kezelhetőség rovására mehet. A padlógázas kormányrángatást az OPC nem csak elektronikus megoldásokkal próbálja kiküszöbölni, de egy új, önzáró differenciálművet is fejlesztenek az Astra számára, amely az aktív lengéscsillapítású sportfutóművel és a Brembo fékekkel együtt a sofőr kezében tarthatja az autó feletti uralmat.
Az Opel számára fontosabb az OPC modellek sora, mint bárki gondolná, hiszen autóversenyeken jó ideje nem vesz részt a cég, így csak gyors utcai autókkal őrizhet meg valamit fiatalos, sportos arculatából. Talán ezért is igyekeznek igazi élményautót összehozni. A finomhangolást egy versenyző-legendára, Joachim Winkelhockra bízták, aki a gyáriak szerint olyan autót hozott össze, amely a legigényesebb és legtapasztaltabb sofőrök számára is kielégítő lesz.
Azt, hogy a szép ígéretekből mi bizonyul igaznak, persze csak később tudhatjuk meg, hiszen az Astra OPC csak 2012-ben jut el az európai Opel kereskedésekbe.