Tovább hergelik a Porsche 911-est
A 911-es új generációját ugyan már bemutatták, de a 991-esből még csak az alapváltozatok gyártásának előkészítse folyik, versenyváltozatról pedig egyelőre szó sincs. Így – az átmeneti időszakra – a kifutó 997-es versenyváltozatát csiszolták tovább, hogy legyen, ami a versenypályán is felveszi a kesztyűt a Maseratik, Aston Martinok, Ferrari 458-asok és a többi privát csapatok futtatta GT versenygép ellen.
A 2012-es GT3 RSR-be négy literes motor kerül, 460 lóerővel, ami nem tűnik soknak, de ha azt is figyelmebe vesszük, hogy ezt a szabályok előírta szűkítőkkel tudja – és a konkurens olasz, brit és német típusok sem erősebbek – ennyi is bőven elég lehet a jó szerepléshez. Nem is a motor áll a 2012-es modell fejlődésének középpontjában, hanem az úttartás javítása. Az új gép vagy öt centivel szélesebb lett, három centivel nagyobb átmérőjű első kerekeket kapott, és az autó karosszériáját is a megnövelt szélességhez igazították. Aerodinamikia szempontból is javítottak a karosszéria kialakításán.
„Ügyfeleink műszakilag kiforrott, nagy teljesítményű autót várnak tőlünk, amellyel versenyképesek maradhatnak a világ hosszú távú sportkocsiversenyein. Egyelőre még folyik a tesztprogramunk, különböző pályákon a világ minden pontján, és igen elégedettek vagyunk a teljesítmény és a vezethetőség javulásának mértékével” – mondta Hartmut Kristen, a Porsche motorsport részlegének vezetője. Ebből ki is derül, hogy az új GT3 RSR, amely jövő januártól lesz kapható 498 ezer eurós áron, a Porsche újabb kísérlete, hogy a következő 911-es megjelenéséig megtartsa privát csapatokból álló elégedett ügyfélkörét, és még egy utolsó bőrt lehúzzon a bevált versenyautóról.