Az Opelnél eddig nem találkoztunk a Fiat-blokkos, kétlépcsős feltöltésű dízellel, aminek egyszerű oka volt: eredetileg a Saab 9-5-ös egyik különlegességének szánták. A GM azonban eladta a Saabot, így most az Insigniában hasznosítják a dízel-csúcstechnikát.
A szuperkomplikált motorban minden benne van, ami egy négyhengeres csúcs-dízelben lehet. Közös nyomócsöves befecskendezés, két eltérő méretű és tehetetlenségű turbófeltöltő a turbólyuk ellen, két töltőlevegő-hűtő – így érték el, hogy a csúcsteljesítmény 195 lóerő, a maximális nyomaték 400 Nm, az átlagos fogyasztás pedig 4,9 liter/100 km legyen. Ez utóbbi adat részben persze a stop-start rendszernek köszönhető, de így is jó eredmény egy olyan autótól, amely 8,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, és elérheti a 230 km/h-s tempót.
Az Opel számára persze több szempontból is jól jön az új motor. Egyrészt segít felhívni a figyelmet az Insigniára, másrészt a 129 g/km-es szén-dioxid-kibocsátási érték jócskán javítja a típus kibocsátási átlagát.