Bridgestone gumi, levegő nélkül
A gumiabroncsok lényegében ma is ugyanazon az alapelven működnek, mint az autózás kezdetén, de csak mostanában kezdték el vizsgálni, hogy hogyan lehetne kiváltani a sűrített levegővel töltött tömlőt. A Bridgestone nem az első cég, amely műanyag laprugó-hálózattal váltaná ki a légnyomást – hasonló rendszert mutatott be korábban a Michelin és a Resilient Technologies nevű kisebb vállalat is – de a japán óriáscég prototípusa azt jelzi, hogy a megoldás hamarabb elterjedhet, mint gondolnánk.
A nem pneumatikus gumiabroncsnak számos egyértelmű előnye van. Nem kaphat defektet, nem növeli a fogyasztást és nem rontja a stabilitást, ha az előírt érték alá csökken a légnyomás, és nem kell hozzá annyi feldolgozhatatlan, újrahasznosíthatatlan vulkanizált kaucsuk. Ami eltér az egyes megoldásoknál, az nem is az elv, hanem a futófelület és a kerékagy közti rugalmas műanyaglapok struktúrája. Az amerikai hadsereggel dolgozó Resilient Technologies a méhsejt-szerkezetben látja a jó megoldást, a Michelin, amely a NASA holdjárója számára készítette saját levegő nélküli kerekeit, sugaras elrendezést használ. A Bridgestone ezzel szemben sűrűn elhelyezett vékony ferde lapokból épített rácsozatot, szerintük ez helyettesítheti a gumiba zárt levegő rugalmasságát és rezgéselnyelő képességét.
Ez a fajta levegőmentes gumiabroncs persze számos kérdést vet fel, amelyek még megválaszolásra várnak. Ilyen, hogy mennyi idő alatt öregszik el a műanyag struktúra, hogyan lehet megvédeni az elkoszolódástól és a sérülésektől, hogyan viselkedik nagy sebességnél vagy nagy terhelésnél, alkalmazható-e a meglevő autókon, vagy teljesen más futómű-beállításokat igényel-e, és persze, hogy a vásárlók hogyan fogadják majd. Ha ezeket, és a többi lényeges kérdést megnyugtatóan meg tudják válaszolni, akkor lehet szó szériagyártásról – addig csak a próbapályákon nyúzhatják a defektet nem ismerő abroncsokat.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
