A német tuning eltéveszthetetlen. Képesek bármilyen formát a saját képükre formálni, legyen az tüzes Ferrari, darabos Chrysler vagy – ahogy épp most – formás Jaguar. Az elkövető ezúttal a Startech, a Brabus nem Mercedesekkel foglalkozó testvérmárkája, az áldozat pedig a viszonylag friss Jaguar XJ. Az eredmény pedig teljes stílusváltás.
Az XJ-t eleve nehéz hová tenni. Nincs meg benne a márkára jellemző konzervativizmus, ugyanakkor ferdehátú kialakításával ki is lóg a kategória sémái közül. A britek láthatóan megpróbáltak valami újat hozni a luxusautók piacára, ahol eddig a nagy, háromdobozos formájú szedánok voltak az egyeduralkodók. A Startech ezen ugyan nem változtatott, de az XJ könnyed formáiba becsempésztek egy keveset a német autókra jellemző masszív és agresszív karakterből, méghozzá egész egyszerű megoldásokkal.
A leglátványosabb kétségtelenül a kerekek cseréje: a 21 hüvelykes felnik még egy ekkora autón is feltűnőek, különösen úgy, hogy elöl 255/35-ös, hátul pedig 295/30-as gumihengerek kerülnek a háromrészes alugarnitúrára. A kerekek szinte kilógnak az autó alól, különösen hátul, és látni engedik a levesestányérnyi féktárcsákat. Ehhez jön még az új első lökhárító nagy légbeömlőkkel és egy sor LED-del, egy kis légterelő a csomagtartófedél hátsó peremére, és a gyári minőséget is felülmúló fényűző belső tér. Nem lehet meghatározni, hogy a változtatások melyik része mennyivel járul hozzá az összhatáshoz, de elérték, hogy a Startech Jaguar simán lehetne Audi: ebben az összeállításban épp olyan légies, mint az ingolstadti márka modelljei.
A németek egyelőre nem is nyúltak a motorhoz, vagy a többi főegységhez, ennek ellenére a Startech beavatkozása olcsónak legfeljebb az alapautó árához képest nevezhető: egy kisautó árát, mintegy tízezer eurót kérnek azért, hogy a Jaguar karakterét megváltoztassák.