London polgármestere tartja magát az ígéretéhez: Boris Johnson négy éve megígérte, hogy az olimpia idejére megjelennek az új emeletes buszok a város jelképeinek számító régiek helyett.
A 87 személyes emeletes busz mintapéldányát már évekkel ezelőtt kiállították, de hivatalosan ma állt szolgálatba a londoni tömegközlekedésben. A helyi gyártású emeletessel persze nem csak a tradíciót eleveníti fel a város. Olyan konstrukciót választottak annak idején, a versenytárgyalások során, amely jóval takarékosabb és tisztább, mint a hagyományos dízelmotoros buszok.
A 17,9 tonnás, 11,5 méteres gépet hibrid hajtáslánc mozgatja: a 75 kWh-s akkumulátort és a 174 lóerőt, illetve 2500 Nm maximális nyomatékot leadó villanymotort a Siemens szállította, az akkumulátor töltését pedig egy 4,5 literes Cummins turbódízel motor tartja fenn. A komplikált hajtásrendszer előnye, hogy az új busz fogyasztása 25 liter alatt tartható, míg egy hagyományos, dízelmotoros busz közel ennek a mennyiségnek a dupláját fogyasztaná el. Ennek megfelelően a szén-dioxid-kibocsátása sem túl magas: 640 g/km, míg egy korszerű dízel-busz közel 1300 grammot bocsát ki kilométerenként. Cserébe az új busz viszonylag drága: egy-egy példány 330 ezer fontba, azaz mintegy 120 millió forintba kerül.
Az első példányok valóban forgalomba kerülnek még az idén, és lassan átveszik néhány belvárosi vonalon a csuklós buszok helyét, de a nagyszériás gyártás csak 2013-ban indul: a tervek szerint a londoni közlekedési vállalat, amely 8000 autóbuszt üzemeltet, néhány százat vásárol, elsősorban a városközpontban való használatra, így a Cityben és környékén az emeletes buszok ismét az utcakép meghatározó jellegzetességei lehetnek.