A Renault-nál hagyomány, hogy egyszerre fut két kisautó-generáció: míg a frissebb a választék és a felszereltség révén szerez új vásárlókat a cégnek, addig a régebbi modell az árérzékeny vevőket célozza. Így lehetett a Clio második generációja ilyen hosszú életű: hat éve már csak a másodhegedűs szerepét játssza, Campus néven.
A régebbi Clio piacon tartására persze jó oka volt a Renault-nak, azon kívül is, hogy az egyetlen, 1,2 literes benzines változatot eladta különösen kedvező ára. E típus műszaki alapjait használják ugyanis a Twingóban, így a két modell készülhetett egy helyen – Szlovéniában – a költségek csökkentése érdekében. Mostanra azonban tényleg eljött a gyártás leállításának ideje, hiszen a Clio IV és a Twingo III bemutatása sincs már messze: ha igaz, az új Clio már az idén, a Smart alapokra épülő, farmotoros Twingo-utód legkésőbb jövőre érkezik – így nem érné meg tovább reszelgetni az ős-Cliót.
A típust igyekeznek stílusosan búcsúztatni: készítenek belőle egy Bye Bye nevű utolsó szériát, 8000 eurós alapáron, amelyből még készül néhány ezer példány, mielőtt a gépsorokat elkezdik átállítani egy másik típus – alighanem a Clio III – Renault előállítására.