Egyre több a divat-terepjáró a városi modellek közt, és most a General Motors is beszáll a versenybe a Mokkával, hogy befűtsön a Nissan Juke-nak, a Mini Countrymannek, a Kia Soulnak és a Skoda Yetinek, hogy csak néhányat említsünk a konkurensek közül.
Az új modell ugyanabban a lendületes stílusban készül, mint manapság a többi Opel, és nem is sokkal jellegzetesebb mondjuk egy Astránál vagy Insigniánál, csak az arányai mások. A magas és rövid felépítmény kissé bumfordivá teszi az összképet, és ehhez nem is volt szükség semmilyen trükkre. Ugyanez az autó egyébként bemutatkozott Buick néven is, egy kicsit eltérő hűtőmaszkkal, Encore néven – ezt forgalmazzák majd az Opel helyett Észak-Amerikában és Kínában.
A Mokka motorválasztéka csupa ismert négyhengeresből áll. Az 1,6 literes, 115 lóerős szívó benzines az alap, ezután következik az 1,4 literes 140 lovas turbó, illetve az 1,7 literes turbódízel a maga 130 lóerejével. A motorokhoz hatfokozatú manuális vagy automata váltó csatlakozhat, és minden változathoz elérhető a stop-start rendszer. A 4,28 méteres mini-SUV meglehetősen jól felszerelve érkezik, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszertől a balesetelőrejelző készüléken át a FlexFix kerékpárszállító rendszerig mindeféle elérhető hozzá.
Bár a világpremierre már tavasszal, a Genfi Autószalonon sort kerítenek, a típus várhatóan az év végén jelenik meg az Opel kereskedésekben.