Nem egy dizájncsoda a Renault kompakt buszlimuzinja, a Scénic és a Grand Scénic, viszont vezeti a szegmens európai eladási statisztikáit. Az alig kétéves harmadik generációt ennek ellenére frissítették: új orrot és gizdább motorokat kap a 2012-es modellévre.
A családi kompakt egyterű aktuális ábrázatától sem menekült el senki rémülten, a Renault mégis úgy érezte, lágyítani kell a vonalakon. A 2012-es modell fényszórója most már egy fényesre nyalt mandulát mintáz, a kötény alatta a nyújtott Grand Scénicnél bárgyú dupla mosollyal édesgeti magához a családapákat és -anyákat. Feltehetően az új modelleknél már kötelező nappali világítás volt a fő indíték a frissítésre: a LED-sort az első lökhárító alsó beömlőjére biggyesztették.
Fontosabb az első és hátsó lámpák átdolgozásánál, hogy a Renault új motorjait is megkapja a Scénic: egy 1,2-es turbós benzinest 115 lóerővel, és a 110 lóerős, 1,5-ös Energy dCi-t. A dízel szabványos fogyasztása mindössze 4,1 liter száz kilométerenként, ami a népszerű Scénic eladási számaival felszorozva tekintélyes csökkenést hozhat a Renault flottaátlagában.