A kínaiak egyben falnák fel a Saab maradékát
Különös hírek láttak napvilágot nemrég, méghozzá két, egymástól független forrásból egy időben. Ezek szerint ismét próbálná megvenni a Saabot a kínai Youngman, méghozzá mintegy 730 millió dollárnak megfelelő összegért. A kérdés az, hogy nem csúsztak-e le az üzletről, mivel a felszámolók állítólag már elkezdték értékesíteni a gyár egyes részeit.
A Youngman már életében is megpróbálta megvenni a Saabot, de ezt a General Motors, amely féltette a technológiáját, megakadályozta. A kínaiaknak azonban nem tettek le arról, hogy megszerezzék mindazt, ami a Saabból nem a detroiti óriásvállalat tulajdona: az új Phoenix platform terveit, a gyárat és a fejlesztőközpontot, meg persze a jól csengő márkanevet, amellyel esélyt kapnának, hogy Kínán kívül is versenyképessé váljanak. Van azonban egy probléma, amely keresztbe tehet a Youngman terveinek. Egyes források szerint a felszámoló már eladta a cég egyes részeit a Semcon nevű fejlesztőcégnek, és ha ez igaz, a Youngman legfeljebb darabkákat kaphat a Saabból.
Az ügyet tovább komplikálja, hogy egy török befektetőcsoport is megjelent a színen, amely szintén ajánlatot tenne az egész autógyárra, annak ellenére, hogy látványosan vége van a cégnek. Ha még életében csak fele ekkora érdeklődést tanusítottak volna a befektetők a Saab iránt, a cég talán még most is működőképes volna.