Így spórol a Mercedes
A Mercedes eddig kifejezetten konzervatív módon tervezte az autóit: lényegében minden típusnál nulláról indult a fejlesztés, és csak minimális mértékben osztották meg az alkatrészeket az egyes típusok között. Manapság azonban túl nagyvonalúnak számít ez a hozzáállás, így – jelentős költségcsökkenésre számítva – a Mercedesnél is elkezdenek platformokban gondolkodni.
A tervek szerint már 2014-re 1,5 milliárd eurót spórolhatnak ezzel. A tervek szerint hosszabb távon az összes Mercedes három alapstruktúrára épül majd: egyet a kisebb, fronthajtású típusok számára alakítanak ki – ez már be is mutatkozott az új B osztályban, de még egész sor másik modell áll fejlesztés alatt – valamint külön platformot kapnak a nagy, hátsókerék-hajtású személyautók, valamint a terepjárók illetve szabadidő-autók. Ezen felül nagyjából kilencven olyan alkatrészt fejlesztettek vagy fejlesztenek ki, amelyek a három közül bármely szegmensbe tartozó autóba beépíthetők lesznek. A Mercedes fejlesztéseinek költséghatékonyságát ezen felül a Renault-Nissannal való együttműködés révén is fokozni szeretné a cég.
Ezzel a módszerrel jelentősen csökkenhet a fejlesztési költségek aránya: 2010-ben a teljes forgalom 4,9%-át költötték új modellekre, de ezt az arányt szeretnék néhány éven belül 4% alá vinni. Emellett persze az eladásokat is igyekszik növelni a cég: az idén 1,52 millió autót szeretne értékesíteni a cég, 2013-ra pedig 1,67 millió Mercedes és Smart értékesítése a cél.