Lassan érvénybe lép a szén-dioxid-kibocsátásra vonatkozó korlátozások, így a legerősebb autók gyártói is kénytelenek takarékosabb modelleket bemutatni. Ennek köszönhető, hogy egyre komplikáltabb feltöltőrendszerekkel igyekeznek kétarcúvá tenni a motorokat: alacsony fordulatszámon takarékos, magasabb régiókban bestiálisan erős, összességében mégis jól kezelhető gépek elkészítése a cél.
Úgy néz ki, a 911 Turbo lehet a második olyan autó, ahol a motort egyszerre három turbófeltöltő táplálja majd levegővel. A Porsche rendszerében egy kisebb, és két nagyobb feltöltő működik. A kicsi már alacsony fordulatszámon is tölt, így csökkenti a turbókésedelmet és valamelyest javítja a motor hatásfokát, a két nagyobb pedig – hengersoronként egy – a csúcsteljesítményről gondoskodik nagyobb fordulaton. A rendszer így egyszerre lehet erősebb és takarékosabb, mint eddig. Pontos számokat egyelőre nem közöktek, de így könnyen lehet, hogy a motor teljesítménye a 600 lóerős régióba emelkedik, miközben csökkenteni tudják a korábbi, 272 g/km-es szén-dioxid-kibocsátási szintet.
A rendszert, amely a jól ismert 3,8 literes hathengeresre kerül, persze a Turbo összes leszármazottja, így a Turbo S, a GT2 és a versenypályára szánt változat, a GT2 RS is örökli majd, bár ezek várhatóan csak évek múlva készülnek el. A Turbo bemutatójára azonban még az idén sor kerülhet.