Az eddig jórészt csak virtuális fotókról ismert új Fiat modellel kapcsolatban eddig sötétben tapogatóztunk, de most kiszivárgott néhány lényeges adat, amely segít elhelyezni az autót az olasz gyártó palettáján.
A leglényegesebb információ, hogy az 500L-nek a formaterv jellegén túl nincs sok köze az 500-ashoz. Az egy mérettel nagyobb Punto padlólemezre épül majd, ennek megfelelően vagy 60 centivel hosszabb lesz: 4,15 méteres hosszról hallani. A motorválaszték is ennek megfelelően alakul: itt is felbukkan a 900-as kéthengeres turbómotor 85 lóerős változata, de a motorok zöme a simább járású négyhengeresek közül kerül ki. Az 1,4 literes benzines 77 illetve 105 lóerős változatait, valamint az 1,3 literes JTD dízel 75 és 95 lóerős kiviteleit kapja meg, legalábbis első körben. Nem kizárt persze, hogy az amerikai piacon valami nagyobb teljesítményű motorral, mondjuk a 135 lóerős 1,4 literes turbós négyhengeressel is kapható lesz a típus.
A hírek szerint a rövid, de magas modellnek lesz egy hétszemélyes változata is, bár nem könnyű elképzelni egy Punto méretű járműben egy harmadik üléssort. Az 500L-t nem szánják népautónak, erre utal, hogy évi 100 ezer példány elkészítése szerepel a tervekben. A tavaszi Genfi Autószalonon bemutatkozó ötajtós gyártására állítólag a Fiat irányítás alatt álló egykori Zastava üzemet állítják át Szerbiában.